NVIDIA GTX 650Ti Boost – kosztuje niecałe 600 zł a posiada tyle możliwości!

Posted: 5 grudnia, 2013 in Uncategorized

GTX 650Ti Boost!!!

PLUSY:

  1. Bardzo dobry stosunek wydajności do ceny (Przykładowo w grze Battlefield 3 przy rozdzielczości 1920×1200 na ustawieniach Ultra z włączonym AAx4 podany GTX osiąga średnio 45 FPS).
  2. Świetny stosunek wydajności do poboru energii.
  3. Większość konstrukcji posiada ciche chłodzenia.

MINUSY:

  1. Trzeba uważać, aby przypadkiem nie kupić zwykłej wersji 650Ti (wersja Boost posiada 2GB pamięci taktowanej na poziomie nie mniejszym niż 1502MHz oraz taktowanie rdzenia na poziomie nie mniejszym niż 980MHz).

GeForce GTX 650 Ti BOOST

Specyfikacja GPU

Liczba rdzeni CUDA

768

Częstotliwość bazowa

980

Częstotliwość podwyższona

1033

Wypełnianie (miliardy/s)

62.7

Specyfikacja pamięci

Szybkość pamięci ( Gbps )

6.0

Pojemność pamięci

2048 MB

Interfejs pamięci

192-bit GDDR5

Maksymalna przepustowość

144.2

Cechy karty

FXAA i TXAA

SLI-Ready

Purevideo

3D Vision

PhysX

Środowisko programistyczne

CUDA

DirectX

11

OpenGL

4.3

Obsługiwana magistrala

PCI-E 3.0

Gry 3D

Specyfikacja

Maksymalna rozdzielczość w trybie cyfrowym

4096×2160

Maksymalna rozdzielczość w trybie analogowy VGA

2048×1536

Obsługiwane złącza

  • HDMI
  • Dual Link DVI-I
  • Dual Link DVI-D
  • DisplayPort

Wyświetlanie na kilku wyświetlaczach

HDCP

HDMI

Obsługa dźwięku przez HDMI

Internal

Wymiary

Wysokość

11.1 cm / 4.376 Cali

Długość

24.1 cm / 9.5 Cali

Szerokość

Konstrukcja dwuslotowa

Zasilanie i temperatura

Maksymalna temperatura GPU

97 C

Pobór mocy

134 W

Minimalna wymagana moc zasilacza

450 W

Złącza zasilania

6-pin

 

GeForce GTX 650 Ti BOOST bazuje na rdzeniu GK 106 Kepler wykonanym w 28 nanometrowej litografii, składającym się z dwóch klastrów GPC i czterech mikroprocesorów SMX. Sumarycznie otrzymujemy zatem 768 procesorów CUDA wspartych przez 64 jednostki teksturujące oraz 24 jednostki ROP, więc z czysto technicznego punktu widzenia GTX 650 Ti BOOST tylko nieznacznie ustępuje GTX 660. Przepustowość pamięci i prędkość wypełniania pikselami jest identyczna, natomiast główna różnica zamyka się w prędkości wypełniania teksturami, wszak GTX 660 posiada więcej TMU i dodatkowe 192 procesory CUDA. Magistrala pamięci jest 192-bitowa, natomiast moduły GDDR5 pracują z szybkością 6008 MHz (2GB), podczas gdy rdzeń zaczyna od 980 MHz przyspieszając w trybie Trubo do 1033 MHz (zależnie od wersji). Co ciekawe, nawet rozmiar rdzenia oraz ilość tranzystorów pozostała bez jakichkolwiek zmian, więc kompletnie nie zdziwiłaby nas decyzja NVIDII o zaprzestaniu produkcji GTX 660, którego z dużą dozą prawdopodobieństwa mógłby zastąpić właśnie GTX 650 Ti BOOST.

Dodaj komentarz