GTX 650Ti Boost!!!
PLUSY:
- Bardzo dobry stosunek wydajności do ceny (Przykładowo w grze Battlefield 3 przy rozdzielczości 1920×1200 na ustawieniach Ultra z włączonym AAx4 podany GTX osiąga średnio 45 FPS).
- Świetny stosunek wydajności do poboru energii.
- Większość konstrukcji posiada ciche chłodzenia.
MINUSY:
- Trzeba uważać, aby przypadkiem nie kupić zwykłej wersji 650Ti (wersja Boost posiada 2GB pamięci taktowanej na poziomie nie mniejszym niż 1502MHz oraz taktowanie rdzenia na poziomie nie mniejszym niż 980MHz).
GeForce GTX 650 Ti BOOST
Specyfikacja GPU
|
Liczba rdzeni CUDA
|
768 |
Częstotliwość bazowa
|
980 |
Częstotliwość podwyższona
|
1033 |
Wypełnianie (miliardy/s)
|
62.7 |
Specyfikacja pamięci
|
Szybkość pamięci ( Gbps )
|
6.0 |
Pojemność pamięci
|
2048 MB |
Interfejs pamięci
|
192-bit GDDR5 |
Maksymalna przepustowość
|
144.2 |
Cechy karty
|
FXAA i TXAA
|
|
SLI-Ready
|
|
Purevideo
|
|
3D Vision
|
|
PhysX
|
|
Środowisko programistyczne
|
CUDA |
DirectX
|
11 |
OpenGL
|
4.3 |
Obsługiwana magistrala
|
PCI-E 3.0 |
Gry 3D
|
|
Specyfikacja
|
Maksymalna rozdzielczość w trybie cyfrowym
|
4096×2160 |
Maksymalna rozdzielczość w trybie analogowy VGA
|
2048×1536 |
Obsługiwane złącza
|
- HDMI
- Dual Link DVI-I
- Dual Link DVI-D
- DisplayPort
|
Wyświetlanie na kilku wyświetlaczach
|
|
HDCP
|
|
HDMI
|
|
Obsługa dźwięku przez HDMI
|
Internal |
Wymiary
|
Wysokość
|
11.1 cm / 4.376 Cali |
Długość
|
24.1 cm / 9.5 Cali |
Szerokość
|
Konstrukcja dwuslotowa |
Zasilanie i temperatura
|
Maksymalna temperatura GPU
|
97 C |
Pobór mocy
|
134 W |
Minimalna wymagana moc zasilacza
|
450 W |
Złącza zasilania
|
6-pin |
GeForce GTX 650 Ti BOOST bazuje na rdzeniu GK 106 Kepler wykonanym w 28 nanometrowej litografii, składającym się z dwóch klastrów GPC i czterech mikroprocesorów SMX. Sumarycznie otrzymujemy zatem 768 procesorów CUDA wspartych przez 64 jednostki teksturujące oraz 24 jednostki ROP, więc z czysto technicznego punktu widzenia GTX 650 Ti BOOST tylko nieznacznie ustępuje GTX 660. Przepustowość pamięci i prędkość wypełniania pikselami jest identyczna, natomiast główna różnica zamyka się w prędkości wypełniania teksturami, wszak GTX 660 posiada więcej TMU i dodatkowe 192 procesory CUDA. Magistrala pamięci jest 192-bitowa, natomiast moduły GDDR5 pracują z szybkością 6008 MHz (2GB), podczas gdy rdzeń zaczyna od 980 MHz przyspieszając w trybie Trubo do 1033 MHz (zależnie od wersji). Co ciekawe, nawet rozmiar rdzenia oraz ilość tranzystorów pozostała bez jakichkolwiek zmian, więc kompletnie nie zdziwiłaby nas decyzja NVIDII o zaprzestaniu produkcji GTX 660, którego z dużą dozą prawdopodobieństwa mógłby zastąpić właśnie GTX 650 Ti BOOST.